Negative on viisihenkinen, tunteellista ja melodista rockia soittava yhtye, jonka keulakuva on laulaja Jonne Aaron.

Yhtye perustettiin kolmihenkisenä Tampereella, Tesoman koulussa vuonna 1997. Silloin mukana oli rumpali Jay Slammer, laulaja-kitaristi Jonne Aaron ja basisti Jani. Yhtyeeseen liittyi pian kitaristi Jyri. Janin jättäessä yhtyeen Jyri alkoi soittaa bassoa. Yhtyeeseen liittyi Miro soittamaan kitaraa. Jyrin lähdettyä yhtyeestä, bassoa tuli soittamaan Antti. Miro erosi Negativesta 2001. Vuonna 2001–2002 Sir Christus ja Larry Love liittyivät yhtyeeseen.

Negative solmi levytyssopimuksen tamperelaisen Gbfam Recordsin kanssa 2002. Ensimmäinen single The Moment Of Our Love tehtiin viisihenkisellä kokoonpanolla; Larry Love, Jonne Aaron, Jay Slammer, Sir Christus ja Antti Anatomy. Mr. Snack liittyi yhteyeeseen kosketinsoittajaksi kesän 2004 jälkeen, vaikka oli jo jonkin aikaa ollut mukana keikoilla.

Ensimmäinen albumi War of Love ilmestyi 28. maaliskuuta 2003. Lopulta kultaakin myyneen War of Loven menestyksen myötä Negative pääsi myös kiertämään tärkeimmät suomalaiset tanssilavat, klubit ja festivaalit. Toinen levy Sweet & Deceitful julkaistiin 1. syyskuuta 2004. Kappaleessa "Until You're Mine" vierailee Sentenced- ja Poisonblack-laulaja Ville Laihiala.

Negativen kolmas pitkäsoitto, Anorectic, julkaistiin syksyllä 2006.

Tammikuun 15. päivä 2008 Negative julkaisi nettisivuillaan tiedotteen, jossa kerrottiin Sir Christuksen erottamisesta. Syyksi mainitaan "Christuksen ja muiden bändiläisten kasvaneen erilleen", ja näin ollen bändin oli parempi jatkaa ilman Christusta. Sir Christuksen tilalle valittiin Technicolour-yhtyeestä tuttu Gary, joka soitti aluksi vain keikoilla komppakitaristina.Kesän festareiden jälkeen yhtye tuli tulokseen että on parempi jatkaa ilman Garyä.

Lokakuussa 2008 julkaistun Dingo tribuuttialbumin toisena singlenä julkaistiin Negativen versio klassikkokappaleesta Sinä & Minä.

Jäsenet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Entiset jäsenet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Yhtyeen julkaisut[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Albumit[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]